Friday, May 18, 2007

Meconopsis - blauwe papaver

We komen er eerlijk voor uit, we zijn er trots op dat we een foto van deze blauwe papaver hebben kunnen maken!
Drie Mecanopsis planten waarvan de fiere bloesem hier in close-up, stonden vorig jaar in de verdrukking, en klaarblijkelijk tevens in de verkeerde aarde, en leverden daarom geen bloem.
Twee er van zijn door mw. Dijkema verplaatst naar de bloementuin. Dankzij deze reddingsaktie zijn ze dit jaar opgebloeid en warempel, ze staan in bloei! Verbazing, en verrukking is ons deel. Een beetje extra zorg (en ruimte) doet wonderen!

5 comments:

Dick said...

Dit ziet er wel heel mooi uit.

Judith van Praag said...

Dankjewel voor je bezoek aan de internettuin van de Marienhof. De foto's zijn gemaakt door mw. Dijkema. Op jouw blog staan ook prachtige plaatjes. De close-up van de bij is magnifiek!
Heb je de foto's van Texelse daken gemaakt met een vliegercamera? Het lijkt me schitterend om dergelijke foto's vanuit de lucht van de Marienhoftuin te zien!

Dick said...

Bedankt voor je tip over Korstmos ( maar ik denk dat het toch net iets anders is) en voor je bezoek. De foto's van de daken zijn gemaakt vanaf de kerktoren dus dat was niet zo moeilijk. Mijn broer maakt foto's met een vliegercamera maar dat is natuurlijk wel erg weersafhankelijk.

Judith van Praag said...

Korstmos? Mmmh. nee, hoor ik doelde op 'barnacles', dat witte spul als woonplaats van een beestje.

Dick said...

Ja dat had ik wel begrepen maar het ziet er toch wat anders uit, ik denk dat ik er nog een keer naar toe ga om te kijken of het hard of zacht is want dat heb ik toen niet gedaan. Als ik wat meer weet dan hoor je het. Bedankt in ieder geval.